Werkgroep Finsterwolde

Werkgroep Culturele Activiteiten Stefanuskerk Finsterwolde

Na de overdracht van de kerk in 2016 aan de SOGK, huurt de Protestantse gemeente Oost-Groningen de kerk terug van de SOGK en wordt de kerk gebruikt voor kerkdiensten.
Ieder jaar wordt de kerk opengesteld op Orgeldag, Kerkenpad, Open Monumentendag en bij Festival Hongerige Wolf. Bij deze activiteiten wordt de kerkenraad bijgestaan door de Werkgroep Culturele Activiteiten in en om de Kerk van Finsterwolde.

Deze werkgroep neemt ook de organisatie van andere evenementen voor haar rekening zoals (mini)concerten, exposities, Lichtjesfeest bij kerk, toren en kerkhof.
Zo blijft de kerk ook toegankelijk en beschikbaar voor dorp en omgeving.

Van april t/m oktober zorgt de Werkgroep voor openstelling van de kerk voor de geinteresseerde voorbijganger, wandelaar, toerist.... (donderdag - zondag van 10.00 tot 17.00)