Dollert in Actie

De Dollert in Actie is de plaatselijke diaconale werkgroep van De Dollert. Als Dollert in Actie willen we steun bieden aan mensen die zich in knelsituaties bevinden.

We doen dit op verschillende manieren. Zo nodigen we af en toe organisaties uit om na een kerkdienst meer te vertellen over het werk dat zij doen. We hebben op deze manier al eens aandacht besteed aan het werk van bijvoorbeeld Adwuma Ye, Beautiful Kidz Namibia, Hands to Help en Schuldhulpmaatje Oldambt.

Daarnaast geven we graag op een praktische manier invulling aan het steunen van mensen. Zo organiseren we ieder jaar de Paasgroetenactie, waarbij we kaarten sturen aan gevangenen in Nederland. In december doen we mee aan de schrijfactie Write for Rights van Amnesty International. We bezorgen een klein presentje bij mantelzorgers in onze omgeving op Mantelzorg-dag en vlak voor kerst krijgen oudere gemeenteleden een kerstpresentje. En eens per twee jaar organiseren we Happen & Trappen voor het doel dat de werkgroep werelddiaconaat uitgekozen heeft: een fietstocht waarbij deelnemers op verschillende happunten een hapje en drankje krijgen.

Vanuit de Dollert in Actie worden ook de koffieochtenden in Oostwold en de koffiemiddagen in Bad Nieuweschans georganiseerd. Dit zijn informele bijeenkomsten waarin de ontmoeting centraal staat. Er is alle ruimte voor gesprek, het belangrijkste is het gezellige en ontspannende onderlinge contact.
In Oostwold is iedereen eens in de twee weken (de oneven weken) op de dinsdag van 10.00-11.30 uur welkom in Ons Gebouw (Goldhoorn 6, Oostwold).
In Bad Nieuweschans wordt er eens per maand op de dinsdag een koffiemiddag georganiseerd in Rehoboth (Kruisstraat 1) van 14.30-16.00 uur.

Tot slot zamelen we ook verschillende artikelen in. Iedereen kan hiervoor meesparen, zo kun je op een heel eenvoudige manier goede doelen steunen! Deze zaken kunnen voor/na een kerkdienst ingeleverd worden in de hal van de kerk. Of lever ze in op een van de momenten dat Ons Gebouw (Goldhoorn 6, Oostwold) geopend is.

• Voor Kerk in Actie sparen we postzegels, ansichtkaarten, kaarten van Anton Pieck, Voor het kind, Stichting Kinderpostzegels, geboortekaartjes en zelfgemaakte kaarten. Daarnaast kan er ook oud of buitenlands geld ingeleverd worden, net als inktcartridges en mobiele telefoons.

• Daarnaast sparen we Douwe Egberts / Pickwick spaarpunten. Als er voldoende punten verzameld zijn, leveren we deze in voor pakken koffie voor de Voedselbank.