Kerk en Orgel

Kerkgebouw

Medio juni 2010 is het kerkgebouw aan de Kerklaan in gebruik genomen. Het is een modern gebouw, compleet uitgerust voor de  huidige en toekomstige behoeften, niet alleen voor de gemeenteleden maar ook voor de regio en daarbuiten.
Architect Reinier de Gooijer van Klein Architecten heeft de bouwstijl ontworpen. Door de ovale vorm werd het nieuwe gebouw zo compact mogelijk. Het loopt schuin naar binnen, waardoor het kleiner oogt. Gekozen is voor keramische leisteen, die ongeveer dezelfde  sfeer oproept als Groninger baksteen. De ramen in de gevel geven binnen een mooi sfeervol licht en de houten spanten komen fraai uit

Orgel
Het oudste gedeelte dateert waarschijnlijk uit 1704 en is gebouwd door Matthias Amoor.
Het is het enige orgel in Nederland dat nog een origineel trompet heeft en origineel pijpwerk van Amoor bevat.
Het orgel is gerestaureerd en uitgebreid met een 2e klavier door de fa. Reil te Heerde.
Halverwege 2011 is het orgel opnieuw in gebruik genomen. Het orgel is uitermate geschikt voor het geven van orgelconcerten.
HIER leest u wat meer over het orgel.