Kerkenpad

Iedere eerst zaterdag van juni wordt van 10.00-16.00 uur het Kerkenpad Oost-Groningen georganiseerd.

In 2015 begonnen we met 17 deelnemende kerken, nu doen er ieder jaar zo’n 30 gebouwen mee. Niet alleen kerken, maar ook torens en een synagoge!
De doelstelling is in al die jaren gelijk gebleven: mensen binnen en buiten onze regio kennis laten maken met het prachtige religieuze erfgoed dat in Oost-Groningen te vinden is.
In de gebouwen zijn er vrijwilligers aanwezig die meer kunnen vertellen over het gebouw en soms ook de geschiedenis van stad of dorp.
Daarnaast organiseren sommige kerken ook extra activiteiten op deze dag, denk aan een concert, tentoonstelling of boekenmarkt.

Ook de kerken van de Protestantse Gemeente Oost-Groningen doen ieder jaar mee met het Kerkenpad.

Voor meer informatie, zie website, Facebook of Instagram van de organisatie.