Midwolda

De wijk Midwolda.

Deze wijk is ontstaan uit de voormalige Hervormde Kerk en Gereformeerde Kerk die sinds 2010 zijn samengegaan in de Protestantse gemeente te Midwolda. Doordat deze gemeente steeds kleiner werd is er samengewerkt met omliggende kerkgemeenten tot nu de Protestantse Gemeente Oost Groningen.
De wijk Midwolda is relatief klein in aantal mensen, maar waarbij het omzien naar elkaar als belangrijk onderdeel gezien naast de zondagse diensten. Geregelde worden er naast de diensten een koffieochtend of een inloopmiddag georganiseerd waar een ieder welkom is.
Het logo van de wijk Midwolda verwijst naar de kerkenzegel met daarop de viertoren kerk. Deze kerk heeft ooit gestaan in het klei Oldambt enkele kilometers ten noorden van de huidige ligging van het dorp Midwolda. Net als de rest van het dorp is deze plaats in verval geraakt en verlaten door het opkomende water.

contact: midwolda@pgog.nl