Winschoten

Wijk Winschoten wil een open gemeenschap zijn, waarbij de leden bij allerlei vormen van overleg worden betrokken. Er zijn gelovigen in soorten, vragen en twijfel is niet erg.

We willen een leergemeenschap zijn met volop ruimte voor communicatie en dialoog. Geloven is een zoektocht.
Er is een veelheid aan geloofsuitingen, zoals ook de Bijbel een verzameling is van zeer uiteenlopende geloofsverhalen. In dat zoeken staan de kerkdiensten op zondag centraal.  Onze voorgangers hebben de ruimte om eigen accenten en opvattingen naar voren te brengen. De dialoog wordt verder ook gevoed door de commissie Bezinning en Cultuur.

In de kerkdiensten wordt de kalender van het kerkelijk jaar gevolgd.
De christelijke feesten bepalen daarvan de volgorde, zoals het Kersfeest, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren.
De adventstijd gaat vooraf aan het Kerstfeest en de veertigdagentijd gaat vooraf aan het Paasfeest. Uitleg bij de verschillende namen van kerkdiensten vindt u in de agenda waarbij gezorgd wordt voor een passende en moderne liturgische vormgeving. Er is in de gemeente een stevig draagvlak voor diaconale taken.

contact: winschoten@pgog.nl